Want your
own Fotopage?






 
warna free counters

By: Chik Att

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Saturday, 15-Jan-2011 05:39 Email | Share | | Bookmark
BERPINDAH .........

ASSALAMUALAIKUM ..............



CA dan berpindah ke http://atleena.blogspot.com/ dan di http://lakarankasihbonda.blogspot.com/

Jadi pada semua rakan2 ... jemputlah datang ke rumah baru CA .....

TERIMA KASIH DAN SELAMAT DATANG .........


Tuesday, 11-Jan-2011 12:28 Email | Share | | Bookmark
CERMAI

Cermai ...
musim hujan ... meretih ... buahnya ...
Ni pokok kat sekolah ...
Dah banyak-banyak ... tak ada sapa yang kisahkan ..
Budak2 pun buat tak kisah ja....



Minta tolong Pak Wan ambilkan ...



Bawa balik umah ..... tak ada sapa yang sanggup nak mencuba
nak kawan ngan Mak Bee pun rasa tak berapa ngam ...


Jadilah benda alah ni ...
Itu pun .... CA rasa 1 biji ja.... tak tahan daulat ....assshammmm


Tuesday, 11-Jan-2011 01:48 Email | Share | | Bookmark
HOMEMADE SARDIN

Buat petang semalam ....
resepi dari ... blog CMG -http://tiffinbiru.blogspot.com/2009/03/home-made-sardine.html


Bahan2nya copypaste Cik Mat punya …… pastu … begger ikut pala sendiri …

BAHAN-BAHANNYA

700 g ikan tuna - CA guna 7 ekor ikan sardin , potong dua
1/2 cawan tomato puree – CA guna 1 tin yang kecil tu ….
1/2 cawan minyak masak
25 g bawang putih* - boh 4 ulas
80 g bawang merah* – boh 5 ulas + 1 labu bawang besar
20 g halia*(dikisar halus) – seruas ibu jari
Garam dan gula secukup rasa
2 1/2 cawan air – 2 cawan


CARA MEMBUATNYA

Ikan tuna dibersihkan, potong sederhana besar, buang kepalanya. Perap dengan sedikit garam dan jus limau nipis selama 10 minit. Cuci bersih dan toskan.
Dalam periuk tekanan, panaskan minyak masak, masukkan bahan kisar halus dan tumis hingga harum, masukkan tomato puree dan masak hingga terbit minyak. Tuang air dan masukkan sedikit garam dan gula secukup rasa.
Bila mendidih, masukkan ikan tadi, kacau rata dan tutup periuk tekanan. Pasangkan injapnya dan bila periuk mengeluarkan wap dan bunyi "berdesir", kecilkan api dan biar masak perlahan selama 1 jam (ikut cara guna pada periuk tekanan masing2)...
Cukup waktu, bawa periuk tadi dalam sinki dan alirkan air paip atasnya sehingga wap dalam periuk habis, buka tudungnya dan periksa keadaan ikan, selalunya pada masa ini ikan masih kekal dalam bentuk asal, tapi tulang2nya menjadi lembut seperti sardine dalam tin.
Boleh lah dimasak mengikut kreativiti masing2. Nak buat sandwich pun boleh, nak cicah dengan roti pun boleh..atau goreng macam kita masak sardine biasa.

OTTER LAGI ……

CA guna step 1 hingga 3 ja … sebab CA pakai Presure cooker letrik …. setkan 75minit @ 1jam 15 minit .

Alhamdulillah menjadi ……. suka betul …..


Monday, 10-Jan-2011 05:36 Email | Share | | Bookmark
JAMBU

Ada yang panggill Jambu susu..
Ada yang panggil jambu botol ...
Ada yang sebut jambu bol...
Yang nyata .... keturunan buah JAMBU ...


Makan plak ngan rojak Mak Bee


Meleleh air liur ...

Thank pada Jan Mukhtar for the pic.....


Monday, 3-Jan-2011 05:22 Email | Share | | Bookmark
SELAMAT TAHUN BARU

 
 
 
View all 4 photos...
SELAMAT TAHUN BARU 2011 ....
Lambat sikit pada orang lain .... entah pasai pa .... lambat nak wishhh ...
Harap-harap tahun ni memberi lebih banyak rahmat untuk kita. Nampak dah... usia pun semakin meningkat....... huhuuhu dah tua dah la ni .... dah nak menginjak 40 dah ..
Anak Ca .... Si Ariff pun dah masuk sekolah.
Cepatnya masa berlalu ....


Muka tension hari pertama di sekolah ....




Tie ... tu dah tak rupa tie dah ....


[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2014.

ns4008229.ip-198-27-68.net