warna free counters

By: Chik Att

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Monday, 25-Oct-2010 04:05 Email | Share | | Bookmark
FLYING FOX...

 
 
 
View all 12 photos...
Ini adalah sebahagian aktiviti kami semasa mengikut pelajar-pelajar CA dalam Kem Jati Diri di Dusun Minda Resort , Kuala Nerang.
Baba ngan Ariff saja yang berani join...... CA.... surrenderr awai lagi .......
Tak sangka Ariff berani .......

Kita tengok Baba punya aksi dulu





Aksi Ariff .... sekecil..... Dialah peserta termuda dalam aktiviti ini ...
Yang tua tua bangka ni .... semua penakut .....






Natijah dari aksi-aksi ini....

Baba terjun denga kunci dan alarm kereta ......Impaknya ...... terus lingkup alarm ... sampai hari ni ... kena kunci keta guna manual.

Handset CA .... pun turut terjun dalam kolam tu ..... nyaris-nyaris.... Alhamdulillah dapat juga di selamatkan.... Impaknya .... handset tu ....sesekali ....sekala ... dia akan gelong ......


Wednesday, 20-Oct-2010 05:31 Email | Share | | Bookmark
Menu Jamuan Raya

 
 
 
View all 8 photos...
ini adalah sebahagian Menu Jamuan Raya baru-baru ni. Semua budak-budak yang bawa. CA jadi tukang ambik gambo dan tukang makan jaaa.....
Ada ketupat dan lemang ...

Tentunya ada sahabat dia rendang ...
sebahagian rendang yang pelbagai jenis .....
dari air tangan ibu-ibu .....





Tu dia sekali hadap ..... boleh rebah .....


Tuesday, 19-Oct-2010 02:38 Email | Share | | Bookmark
Sawah.... stress jugaaa

 
 
 
View all 4 photos...
Pak Chik PI mesti tau ...projek ni......
CA pun jumpa masa bawa anak2 cari Baba pi menjala.....




Wednesday, 13-Oct-2010 13:09 Email | Share | | Bookmark
Seri Perigi , Yan

 
 
 
View all 6 photos...
Lamanya tuan tanah tenggelam ....... hehehehhee..... pegi melombong ......
La ni ..... malas tul nak edit gambar ..... bedal upload biasa jaaa lah ....
Seri Perigi ........ bukan air perigi ...
Kalau dilihat dari Jalan Yan .... nampak kat sebelah Gunung Jerai tu ....
Air terjun menarik ..... cuma tempatnya kurang memberangsangkan untuk mandi manda ....







Tuesday, 27-Jul-2010 02:34 Email | Share | | Bookmark
ROTI ARAB

 
Roti arab ni CA buat ... try-try saja ...... menjadi... sedap gak. Mula2 tu tgk dalam resepi .... kembong. Pasai pa yang CA tak kembong masa goreng. Rupanya minyak kena betul2 panas baru masukkan doh. Alhamdulillah menjadi. Lepas ni bleh try lagi. Thank to Fiza ...my resepi ..... http://www.myresipi.com/top/detail/6410



ROTI ARAB

Bahan-bahan ( 16 biji )
BAHAN A :
1 peket (11gm) yis mauripan
1 Sb gula
1/4 cawan air

BAHAN B :
500 gm tepung gandum
1 sk garam
1 sb gula
2 sb marjerin @ mentega
200 ml susu cair
minyak utk menggoreng
Air secukupnya -masukkan sikit -sikit semasa menguli.
Cara-cara

Penyediaan yis (bahan A):masukkan yis dlm mangkuk + gula + air dan kacau. tutup dan biarkan sebentar.yis yg elok ia akan berbuih.
Tepung gandum + gula + garam + marjerin ,gaul sebentar dan masukkan bancuhan yis tadi.
kemudian masukkan susu.sambil tu tambah air sedikit2.uli hingga jadi doh.
Doh harus lah lembut dari doh roti canai.tak perlu uli hingga licin spt buat roti2 lain.tak mengapa jika adunan melekat ditangan,jgn tambah tepung.
tutup dengan kain lembab dan perap selama 1 jam.
selesai perap,tumbuk2 kan doh utk mengeluarkan angin dan bahagikan kepada 16 ketul.buat bulat2.
Ambil sebiji dan canai.jgn terlalu nipis.agak2 sndir lah ye..!kemudian letak di dlm dulang yg telah ditabur sedikit tepung.canai hingga habis.
bila selesai semuanya boleh digoreng.semasa menggoreng simbah2 kan minyak ke atas roti dan ia akan mengelembung.api jgn terlalu kuat sbb jika minyak terlalu panas roti x sempat kembung.
alih2 kan roti dan masak hinga kekuningan.angkat dan toskan.siap utk dihidang.Enak dicicah dgn sambal sardin,ikan bilis,kari ayam & daging.SELAMAT MENCUBA..!



[<<  <  1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net